onsdag 4 maj 2011

Min generations rullatortanter



I morse jag kom till jobbet blev jag vittne till värsta rullator racet utan för jobbet. Två gamla tanter med var sin identiska rullator i full speed mot Rådhustorget. Nu vet jag ju inte om dom tävlade eller bara promenerade, men jag är säker på att jag så tävlingsinstinktet där i ögonen på dom. 10 meter bakom kom en karl i något jag är säker på var en trimmat uppgraderad version av en rullatormoped eller vad dom nu heter. Han bara gena förbi tanterna med en inbiten min i ansiktet å jag tänkte " karlar ska då alltid överdriva...."

Sen tänkte jag att det är väl dags för mig att få ordning på träningen igen, börjar bli 6-7 månader sen jag ens har tagit i mina hantlar, om man då inte räknar dom gångerna jag har lyft undan dom för att dammsuga.
Kände mig lite tjock i morse och började tänka på olika modeller av byxor, och att jag förmodligen skulle haft några som gick över magen och helt upp i midjan.( nej jag är inte gravid, jag har månatliga issue och åt förmodligen för mycket till frukost i dag)

Det var då jag började fundera....generationen före mig, dvs min mamma och hennes polare, gick ju alltid i byxor som gick helt upp till midjan, vilket jag har intryck av att fortfarande är mode för tanter ala 50+......min generation har byxer som slutar på höftbenen och även inte alltid går helt upp dit.......hur kommer min generation rullatortanter att se ut?
byxor som är så taighta och låga i livet att dom rosa stringtrosorna syns, bar mage, tatuerad och piercad med hår i alla regnbågens färger och nitarmband......
Jag bara säger stackar våra barnbarn som kommer vara vittne till det här......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar