tisdag 6 december 2011

Det att erkänna sig som dubbelmoralist.

Varför är det så viktig för folk att rättvisa varför dom gör olika grejer?
Till eksempel om man tycker om att fira halloween för att man tycker det är kul att kle ut sig och att barnen får godis. Så kommer det någon å läxar upp för dig om hur dårlig och patetiskt det är att anamma en amerikans tradisjon på det här viset....
Många vill i det här fallet Fråga personen men du firar väl jul....? du är då inte religiös.
Ursäkten blir då för många att julen var egentligen en hedensk ljus fest......jag ska inte nu sätta mig på min höga häst och se ned på folk fördi jag har själv användt samma ursäkt.
För eller senare tror jag dom flesta tröttnat på att komma med ursäkter för varför man gör si eller så.
Jag är väl vuksen och gör väl va fan jag vill.
Ja jag konfirmerade mig för presenternas skuld. Är man 14 år och inte uppfostrad i ett religiöst hem så är det då inte för annat än presenterna.
Ja jag firar jul för maten och presenternas skuld och jag gör det fortfarande för barnens skuld....annars är jag inte säker på att jag hade ides längre
Halloween fördi det är kul att kle ut sig jag har sån tur att jag har ingen nära döda som ska hedras
Påsk ...tja utan religionen ville vi då inte haft den dagen ledig från jobbet.
Go ahead judge me ...men hur många av er kan med handen på hjärtat säga att ni firar av rätt anledning ...som det var tänkt från början ?

1 kommentar: