måndag 15 augusti 2011

Blir nog att ringa veterinären i morgon

Har just fått resultatet på min sons alergitest. Det visar sig att han har svår alergi mot katt, vilket vill säga att jag inte längre kan ha min Filemon längre.
Att lägga ut annons på blocket eller sätta upp lapper på affären, anser jag som värdelöst.
Vem skulle välga en 11 år gammal gubbe framföre söta små kattungar på 8 veckor? INGEN.
Jag har frågat alla jag känner om dom vet någon som skulle kunde ha en katt, men av nån konstig anledning verkar alla mina vänner känna sin bekantskapskrets så väl att dom pronto kan säga nä tyvär vet jag ingen.
Jag hoppas verkligen ingen av mina venner som har djur havnar i samma situation att dom blir tvungen att avliva sitt djur flera år för tiden.
Filemon är min lilla bejbis och jag är ledsen, jag vet inte om jag orkar ta han själv till vetrinären.
Det som gör mig rasande i den här situationen är att många verkar tycka att det är lämpligt att komma med förslag som att:
-ja det är ju bara att gasa katten
-han kan ju användas som penisfoderal
-du kan ju stoppa han i en hink å lägga på lokket ( jag valde att stänga öronen så jag inte hörde sluten på vad han tyckte jag skulel göra med katten)

Jag vill bara tacka alla mina kolleger och vänner för underbar stöd och goda förslag, men jag ringer nog vetrinären i morgon så han får et värdig slut på livet.
Ok att folk inte bryr sig eller ids engasjera sig, det kan jag köpa, det är trots allt min katt och mitt ansvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar