onsdag 7 september 2011

Att sväva på rosa moln 24/7


Sitter å läser på FB nu och plötslig känner jag att många av status meddelanden står mig långt upp i halsen.
Jag ber om ursäkt på förhand till dom som eventuellt skulle känna att det är dom jag pratar om, det kanske är just dig jag pratar om eller kanske någon annan.
Enligt statusmeddelanden på FB kan jag dela upp mina vänner i 4 kategorier:

1. Mys-pys-familjen
dom som har det perfekt jämt, inget går fel i deras liv och dom har världens gulligaste barn, bilen går aldrig sönder, dom stiger aldrig upp till en skit dag, dom myser på 24/7 och fyller sina statusar med hjärtan.

2. Hela-världen-kan-dra-åt-helvete personen.
dom som alltid har det jävlig, dom som inget funkar för, hela världen är emot dom och dom träffar endast på idioter på sin väg igenom livet.

3.Sports-idioten/pryl-bögen.
uppdaterar FB med antal timmar tränat, antal kallorier brännt, bilder på all hälsosam mat dom äter och på alla nya prylar dom köper.

4. Tack-och-lov-det-finns-normala-människor-också
eller normal är väl pr definition omöjligt att bestämma. men dom har bra och dåliga dagar, barnen jävlas då och då sen är dom snälla. bilen går åt helvete men sen lagas den och allt är bra igen. folk som inte lägger sig ned för lite motgång och som inte dansar balett på rosa moln.


Min pappa är en vis man, han sa alltid till mig att "träffar man endast idioter på sin väg måste man gå i sig själv" vilket är sant för jag tror knappast det finns endast idioter här i världen, jag själv vet om en och annan, men det är ju människor man helst undviker.
Ingen kan ha bara dåliga dagar.
Jag vägrar å tro att det finns familjer som aldrig bråkar, barn som alltid beter sig som dom ska. Jag vet vi har 4 stycken att ta hand om annan var vecka å jag kan lova dig att det går inte en enda dag utan att vi måste lösa stora eller små konflikter...allt ifrån att 5 åringen envisas att ha klänning när det är för kallt till att  två av dom retar varandra osv. Men det går  inte en enda dag utan att man får kramar av alla 4 eller gör nåt trevlig tillsammans.

Förhållandemässigt gör Ville mig så lycklig att jag mår pyton :), men det betyder inte att vi svävar runt utan kontakt med moder jord. Det kräver en hel del att kombinera 4 barn och 2 heltidsjobb, å jag älskar att det händer grejer, men nog blir jag trött och less jag med då och då och önskar att barnen kan vara som alla andra barn i 5 minuter, å inte som tomten på speed på disneyland, eller att min älskade skift-arbetare fick sova lite mera så han blev piggare.

Allt i allt har jag ett trevlig liv och får umgås med människor jag tycker om, men det betyder inte att mitt liv är en prinsess saga....... tillochmed askungen stöte på bekymmer även efter hon träffte prinsen.

2 kommentarer: