tisdag 21 december 2010

3 Dagar kvar

3 dagar kvar till Julafton. I dag  då jag vakna var d första min son sa "jag har ont i huvudet mamma".
Shit tänkte jag it har vi tid att vara sjuka nu 3 dagar före jul, men jodå nu var han feber varm.
Så då blev det att stanna hemma å Vabba i dag. 
Jag har fortfarande 3 presenter kvar att köpa, lägenheten ser ut som om 30 dagisbarn har varit här ensam i några timmar och jag har inte fått handlat mat.
Tänkte jag skulle byta på sängarna och tvätta lite mer kläder iallafall så jag bokade tvättstugan, kom opp till lägenheten igen bara för att upptäcka att jag inte har nån tvättmedel alls.
Listan med "ToDo's" är hur lång som helst och jag satte mig på köket å fundera hur jag ska planera och schemalägga så jag hinner med allt inan jul.
Jag hittade lösningen, å gud vilken underbar lösning.
Jag tog min lilla son med mig å sa åt han att kom så går vi in i sängen å sover några timmar,
 å så vi gjorde.
Nu känner jag mig mindre slut och min son känner sig mindre varm. 
Allt löser sig på sida 13 bara man vill d själv. 
Nu ska jag bara vänta på att lill bruden kommer från skolan så jag kan cykla på affären å handla allt jag behöver så kan jag börja dona runt å skura och baka och göra mat och tvätta kläder.
Jag lovar ni som brukar vara här, ingen av er hade trott att d här är min lägenhet.
Men jag har lärt av min underbara Malin att disken går ingen stans och nu är d ingen som dör av att d är lite stökigt, d som är viktig är att spendera tiden med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar