tisdag 14 december 2010

DATOR-FAN

Jag lär aldrig.
Man ska INTE försöka lösa ett problem man inte har nån förutsättning att fixa.
En av mina polare pajat sin dator och kaxig som jag är sa jag åt han, nä fan släng it datoren jag vill försöka fixa först.
Kom hem från jobbet i går eftermiddag......9 timmar med boot failure, installering av uppdateringar, KB artiklar och fel koder och gud vet vad.
Då klockan var 11 i går kväll tänkte jag att nu måst jag lägga mig, men serru där var vi alldeles för envis till att lyssna på sig själv.
Jag hade sån damp efter timmar med felsöking, litervis med kaffe och hårdrock att jag hammra lös på tangentbordet.
Vid 12 var jag övertygat om att bästa lösningen var å slänga datorn ut förnstret utan att öppna först.
Sen dansa jag villt rundt då jag vänta på att alla uppdateringar skulle installera klart.
klockan 1 i natt tog jag mediaet ur datoren å starta om datorn........FAIL.
Nu ska jag hem efter jobbet å testa KB927392. Jag kommer gi d ut veckan är it problemet fixat då........(skulle just säga att då gir jag upp).....kommer jag börja om å gi d en vecka till.....jag lär aldrig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar