måndag 18 april 2011

Gamla tanter är värre än terrorister

Lions hade loppis på Nolia i helgen igen. Jag måst alltid dit å kolla vad som finns och om jag får fyndat. å visst fick jag det. Hittade en väska som jag betalade 20 spänn för och en sängbräda med ben till 40 spänn, så nu blir det frukost på sängen för alla mina älsklingar.
Lions loppis är som att gå gatlopp. Man får som åma sig mellan alla galna människor som har fullständig panik med att inte få fyndat.
Gamla tanter är värst. jag skulle hellre stått ansikte mot ansikte med en ferdigutbildad terrorist än en gammal tant på loppis.
Dom har värdens spetsigaste armbågar som dom trycker in i midjan på den som har sån otur att vara i vägen. Sen tror jag dom tar sats några meter bort och springer in i kön som en murbräcka så man studsar iväg. Efter 15 minuter på loppis hade jag fått sången " som en boll kommer jag tillbaks till dig" på hjärnan, vilket iofs inte är så konstig eftersom det var precis det jag kände mig som.
Nu kan man som tycka det var dumt att åka dit kl 9 på lördag morgon när dom öppnar för då är det mest folk där som ska fynda, men jag tycker inte det spelar roll vilken tid man åker dit. Piteå har nog med galna invånare till att fylla ishallen på Nolia från 9 på morgonen till 15 på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar