onsdag 6 april 2011

Människa my ass.....mer som ett djur




Börjar närma sig semester nu om inte länge, å det är på den tiden av året tidningarna har en egen ämne att provocera mig över gränsen.Börjar som oftast i juni...

Hund hittat längs E4...
Katter upphittat i sopsäck i älven....
Djurhemmen svämmar över av katter och hundar....

Listan kan göras lång, men jag tror alla vet vars jag vill.
Ofta är dom här djuren under 1 år gammal, å varför?
Därför att familjens hoppfulla har äntligen lyckas tjata sig till en egen kattunge eller valp, å sen är dom ju såååå gulliga.....men ojojoj då...plötslig blir det här lilla bejbis djuret större, mat ska dom ha upp till flera gånger om dagen, sen skiter och pissar dom inomhus, penger kostar dom med för dom blir sjuka, och dom ska även ha avmasking och vaksin...
Så kommer det som ´blir sista spiken i kistan för djuret....årets semester....vars fan ska vi he katten???
pfft...är ju bara en katt vi ställer han på E4 å hoppas den blir överkörd av bussen..eller vi kan leverera den till ett beredskaps hem för djur därför att vi plötslig blev jättealergisk.
Man köper inte levande "leksaker" till barnen i julklapp. Att ha ett djur är ett stort ansvar.
Skaffar man ett djur har man en "bejbis" i huset för iallafall 10-15 år.
Det är under min fatteämne att människor kan va så osannolikt blåst i skallen att dom inte tänker längre än som så.
Jag röstar för certifikat innan man lagligt kan anskaffa sig ett djur och inte minst personlighetstest för att kolla att man är i stånd till att ta hand om ett djur.-
Jag vet jag svamlar nu, men jag kan inte hjälpa för det jag blir så arg på dessa oansvariga individer som själv kallar sig människa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar