måndag 4 april 2011

Man kan ha tur i kärlek eller spel eller kemisk krigföring

Ett gamalt ordtak säger ju att antingen har man tur i spel eller i kärlek. Nu har inte jag haft så mycket tur i någon av dom, vilket betyder att det finns ett 3. alternativ. Har man inte tur i kärlek eller i spel, har man tur i kemisk krigföring. Nais tänkte jag, då överlever jag då iallafall, å andra sidan, vad är oddsen för att man någonsin ska få uppleva det, om man då inte ser på all radioaktiv strålning på väg från Japan som en form för kemisk krigföring.  Hur som helst har det visat sig på det senaste att jag hade tur i kärlek ändå. Nu ska inte jag börja skriva en blogg full av hur underbar han är och en massa kärleks erkläringar. för det förste är det inte helt mig att skriva sånn offentlig på en blogg och för det andra kommer jag bli så mobbat för det i efterhand pga mitt sarkastiska sätt och för att jag själv har mobbat andra som har "plutinuttat" på FB.... Jag ska erkänna att just nu är det svårt att låta bli, men det får vara måtta på hur lagligt jag ska ställa mig själv för hugg och slag på mitt eget territorium.
När det kommer till spel....
Jag vill bara varna alla som någongång skulle råka ens fundera på att spela, tävla, slå vad med mig.....DONT DO IT...om du är en dålig förlorare.
Jag är väl den sämsta vinnaren du kan tänka dig. Jag har flera stycken i min umgänge som har svärgat på att aldrig mera spela med mig någon sinne igen.
Jag dansar på bordet, jag skrattar elakt, jag tar tummen och pekfingret format som ett L till pannan å skriker LOOOOOSER till dom som har sån otur att förlora mot mig. På det senaste har jag inte kommit segrande ur ett spel en enda gång. Spelar ingen roll hur bra jag har legat till jag har förlorat i slutändan ändå. Möjligen är det karma som biter mig i röven som straff för all min triumferande, eller också är brädan jag spelat på förhäxat av en häxa med större krafter än mig, vilket är svårt att tro på.
Som tur är har jag fortfarande 9 månader på mig att spela in dom 15 poängen jag ligger efter med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar