måndag 28 mars 2011

Det är inte mitt fel att Lule förlora i går

Har varit en helt vild helg. Söndag såg min lägenhet ut som ett katastrofområde, så då jag levererat barnen på eftermiddagen var det bara att vika upp ärmarna å börja skura.

Fredag släpa Sunniva med sig hem 2 pojkar efter skolan, och en av dom sov över till lördag. Sen hade jag sovöver kompis själv med.
Lördag förmiddag han knappt ena besöket gå innan nästa kom, på det mesta var vi 5 vuxna, 5 barn, 5 hundar och en katt i min lägenhet.

Lördag synda jag och såg hockeymatchen. Under förlängningen kläckte jag ur mig " om lule vinner nu ska jag sluta röka tvärt på måndag"....vilket gjorde att Kicki som var å såg matchen med mig tyckte att det var mitt fel att Lule åkte på förlust....jag får väl ta den stenen på mina axlar ....förlåt alla Lulefans. Jag försökte iallafall åtgärda med att låta bli att kolla igår...eller okej då så kollade jag dom 5 första minuterna hos barnens pappa då jag levererade dom, men det kan väl knappast vara min fel då.

Jag räkna ut att jag hade haft 14 stk. förbi min lägenhet under helgen, några av dom var även förbi 2-3 gånger och 3 av dom sov över en eller två nätter.Det gick en hel del kaffe, och det är konstigt att inte kaffebryggaren pajat till sist...

Fast jag lyckades då paja en hylla i min kyl, jag tappade en burk cider ned på glashyllan så den gick sönder, givitvis hade jag ett decilitermått med varm choklad på den hyllan. Det var kladdig choklad över allt. Sen hörde jag ett väsande ljud då jag stod å såg på att chokladen rann ned väggen, det låt som en orm...jodå nu hade det blivit ett pyttelitet hål i burken jag tappade och det var cider i hela kylen....men så himla onödigt.
Dagen efter hade ett av dom 4 barnen jag hade på frukost otur å putta muggen med varm choklad ner från bordet och nog en gång var det var choklad över hela köksgolvet.Jag tar det som ett tecken på att jag inte skulle gjort varm choklad alls i helgen, men så det kan gå hehehe. Sen var det 2 tjejer som fick för sig att dom skulle baka kladdkaka....

Mitt kök var närmast sagolikt i går, jag trodde nästan inte det jag själv såg.
Allt i allt har jag haft en underbart trevlig helg, Vill tacka er alla för att ni kom förbi jag har haft kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar