torsdag 24 mars 2011

Nyser ut min hjärna.

Har varit dålig med bloggandet på det senaste, fick fullständig idétorka och kunde inte hitta på en enda grej att skriva om. Det händer så mycket nu för tiden inte enbart för mig, men för fler av mina vänner.

Det märks att våren är här, ljusare och värmare....eller det sista kan då diskuteras...jag hollt då på att frysa ihjäl mig i morgest jag vänta på bussen. Slår inte fel blir det varmare blir det iskall vind.
Ett säkert vår täcken är att jag börjar nysa. Jag är säker på att det var min hjärna som kom ur näsan här tidligare i veckan. Om barnen och doms kompisar springer in och ut lite till, kommer jag alldeles strax att ha nog material till att göra en medel stor sandlåda. Jag skulle kunde tjäna på att sälga all den här sanden på blocket. När jag först är inne på temat blocket...en site jag båda hatar och älskar.
Jag blir ju av med mina onyttiga grejer som står å tar upp plats och samlar ännu mer damm. Jag brukar glömma att göra mig av med gamla grejer när jag köper nytt eller också tänker jag ..."det kan ju komma till nyttja någon gång i framtiden".....som oftast gör det inte det. I går blev jag av med min bokhylla som har leget under min säng i ett halvår. Sen har jag nästan blivit av med allt jag la ut. Fast jag skulle önska någon ville komma å köpa mitt arkitekt ritbord som jag släpa med mig i 10 år nu och aldrig har haft plats till någonstans. Sen skulle jag önska att NÅGON kom å HÄMTAT soffan som hon skulle ha. Jag svär precis lika mycket varje gång jag behöver något som ligger innerst i förrådet å jag måste flytta ut soffan, på en skala är jag nära en 10'a nu för att elda upp skiten å grilla en korv.
Varför jag hatar blocket...jo för att om jag ska sälga en cykel och en byrå till ex. kan jag inte lägga det i samma annons, utan jag behöver två separata annonser...så värdelöst. Lönsamt för blocket, jobbigt för mig.
Nu ser jag att dom tänker ekonomisk vinst och att d blir tjorvigt att hitta grejer...
Dom kunde hellre ökat priset pr annons med några kronor, sen kunde dom skapat möjligheten att länka annonsen till flera kategorier. I många tillfällen behöver folk grejer dom inte visste att dom behövde. Är dom då inne och letar efter en byrå på möbler och heminredning och det ligger en cykel i samma annons som dom plötslig kommer ihåg att dom skulle ha. Its a Win/Win situation :) jag blir av med mina grejer-kunden får handlat allt dom behöver-blocket får ett bättre omdöme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar