fredag 11 mars 2011

Jag får alergier och utslag av sån här

Nu har jag det där med att störa mig på grejer som folk säger. Jag kan leva med dom flesta "tics", jag har fler av dom själv, men det är 3 grejer som får mig till att utveckla allergier.  Jag tar dom i random ordning för dom är precis lika störande alla tre.

1."Du är bra nyfiken nu....."
2."Det skulle du väl allt vilja veta..."
3.Berättar om A men tänker inte berätta B


Jag anser mig själv vara en normalt nyfiken person, jag behöver inte snoka i andras privatliv vilket jag aldrig gör, det är helt okej för mig att folk vill hålla inne med sina hemmlisar.
MEN....det finns ett jättestort men i allt det här.
Om du skriker upp på msn eller FB chatten att "jag ska ut på äventyr..." så anser jag att det logiska här är att svara "vad kul, vars ska du då?" ...när man då får svaret "du är allt bra nyfiken nu" så känner jag att jag får utslag. inte för att jag inte får veta, men för att folk är faktiskt inte så intressanta. Jag har ju upptäckt att om jag svarar "kul, ha så trevlig" så får jag alltid frågan ..."ska du inte fråga vars jag ska?"...nä varför det, jag antar att du berättar det själv om du vill.
"det skulle du väl allt vilja veta..." nä jag trodde du ville ha en samtal igång här då du sa att du har varit på en dejt i helgen, jag frågade egentligen bara för att vara artig.
Jag säger aldrig sånna här grejer därför att jag själv vet hur störande det är. Enda gången det är tillåten att säga en av dom här meningarna är om man har en present man tänker ge..då kan man till nöd säga att jag har en present åt dig men du får inte veta vad det är. 
Jag känner upp till flera stycken som praktiserar just det här på dagsbasis, å snälla sluta med det, Jag behöver faktiskt inte veta om du inte vill berätta, det är helt okej. Du kommer inte förstöra min nattesömn, jag kommer knappast tappa matlysten och inte kommer jag bita ned alla mina naglar i desperat behov av att veta vart du håller hus på fritiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar