torsdag 27 januari 2011

köra ifrån vem som hällst i en gammal liten Lada

Hade en liten samtal på jobbet i dag, ang kamror, om folk som köper kamror för en halv million kronor sen vet dom inte hur dom ska använda d. Dom är som mig som inte helt förstår det där med ISO och bländeröppning å sånna grejor. Skillnaden på mig och dom är att dom har utrustning som är 496 000 kr mer värd än vad jag har, min fördel är att jag har automatik läge på min kamera, vilket inte finns på proff utrustningen, vilket igen gör att jag kan ta bättre bilder.
Det här fick mig att tänka på hur upptagen många är av utrustningen.
weel I*ve gott news for you.....utrustningen är VÄRDELÖS om man inte kan använde den.
Man blir inte bra på att åka skidor bara för att man har dyraste skidorna, man får inte bättre bilder om man har det dyraste kameran, har man stort huvud betyder det inte nödvändigvis att man är mer intelligent...ni fattar var jag vill med det här.
Därför stör det mig lite när jag läser annonser på blocket som säger "full hockeyutrustning bästa på marknaden använd en gång storlek 7 år"....men alltså många föräldre tror tydligen att skillsen ligger i utrustningen, vilket provocerar mig lite. vad lärar egentligen ett barn av det här?
Hur stort och mäktig utrustningen än är (hehe) hjälper det så jävlig lite om man inte har läst manualen och vet hur man ska använda det.
Jag slår vad om att jag skulle kunde köra ifrån vem som hällst i en gammal liten Lada, med en hand på ryggen och vänsterfoten på instrumentbrädan.




och med det menar jag inte att JAG kunde gjort det, jag menar bara har du Skillsen klarar du dig utan utrustningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar