onsdag 26 januari 2011

Storstädar och gör mig av med grejer

Då och då tar jag beslut jag ångrar i efterhand.
Storstäda...huva..
Jag fick för mig i går att nu var det dags, det ser inte så värst ut på ytan, öppnar man däremot en garderob eller skåp eller byrålåda måst man ha backup med sig ifall man blir attackerad.
Har hört att man aldrig ska bege sig in på en bråttsplats ensam, å det ser verkligen ut som värsta bråttsplatsen...i alla skåp.
Jag han städa i 4 garderober i går och ett skåp. Jag upptäckte att jag har 14 svarta klänningar och 3 kavajer....jag visste om att jag hade 1 kavaj , men 3...?
Sen fick jag slängt 5 plastkasser med skräp, vilket känns bra så helt värdelöst är det inte.
Jag hittade skruvmejslar och bormaskiner och verktyg över allt, så nu blir det en sväng till Gubbdagis å köpa en verktyg låda kan inte fortsätta att ha verktyg sprid över hela lägenheten.
Jag har på tok för mycket grejer, några är it lönt att sälja, andra vill jag inte sälja och andra igen är bara att slänga.
Jag ska börja med barnens rum i dag så dom får vara med å se vad dom vill behålla och vad dom vill slänga.
Har köpt soffa åt dom så dom kan se film på ett behaglig sätt på lilltv'n på doms rum.
Nu måste jag bara hitta ett sätt att få hem soffan på, går som inte att ta den under armen med sig in på bussen, har jag inte blivit stämplat som knäpp förut hade jag då blivit det då.
Jag ska göra mig av med en utdragbar barnsäng, ett ritbord, 4 barpaller från IKEA, Två häng gungor, en 3 säters rottring soffa + en fåtölj, en tjock dator monitor och säkert mycket mer som jag inte kommer ihåg just nu.
Säg till om någon behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar