torsdag 20 januari 2011

Första gången

okeeeej...då hade man varit å sett Lule spela live för första gång.
Då vi kom dit tänkte jag fan va coolt, hit ska jag ta med barnen.
sen var d ju sånn vanlig show när spelarna kom in å jag var som en liten unge å bara satt å flina.
Helt plötslig börja dom å spela, å d förste jag tänkte var " heeeeey....vars är prat-gubben???"
Det var jätte konstig att se hockey men ingen gubbe som surra om hockey och andra grejer.
Sen började d inte så bra, men d vände efter bara ett tag. Sen var d igrund kört, å det endast för att domaren var ursprungen muppare.  Även jag som inte är någon erfaren hockey fan kunde se d.
Det var vid det läget jag ångrade att jag lämnade min mac-Gyver väska i bilen...jag hade inget att slänga på äcklet...... enda jag hade med mig var säsong korten till jobbet, å jag tvivlar på att Ulrika skulle blivit glad på mig om jag kommer på jobbet i morgon å säger..."nä hörrudu jag fick ett aldrig så lite raseriutbrott i går eftersom Lule förlora, å biljetterna var det enda jag hade för tillfället, om du är snabb hinner du plocka ur dom av skallen på domaren innan han åker hem till muppet land".
på vägen hem sa dom på radion gång på gång " och lule förlora 5-3 mit lhc" till sist skrek jag " ja säg d en gång till jag fick det som it helt med mig den här gången hellre" gnida in d bara.
Nu sitter jag å tröstar mig med klädtvätt och julkakor.
Det var så illa på slutet att jag var hemskt nära att ställa upp mig å skrika på nordnorska åt domaren.
Men nu tänker jag förtränga den här matchen å hoppas på bättre resultat på lördag.....morrr

2 kommentarer: