måndag 10 januari 2011

Skype och stor j.... Råtta

Så var det nog en gång kväll i Casa del Lene.
Kom till att tänka på d nu i eftermiddag, det är alltid folk här:)
I dag stanna jag och barnen förbi hos Malin och tog henne och hennes barn med oss hem. 
Barnen lekte och Malin försökte beskriva för mig hur stor råtta som hade varit å hotad hennes pappas hund då den var liten. Vi sökte och sökte men kunde inte hitta en Bisområtta, sökte vi på det fick vi fram endast kort på bävrar.
Till sist testade jag söktexten "stor jävla råtta" bildresultat då......småbrudar med trut-munn och puch-up....come on :-O. Om jag hade sökt efter stor jävla råtta på google å fått upp kort på mig själv hade jag blivit mildt sagt grinig.
Nån stor råtta hittade vi hur som hällst inte.
Sen kom 2 små grannbarn å lekte här så då var vi 2 "vuxna", 6 barn , en hund och en katt.
Malin fick springa hem till tvättstugan, men vi han då umgås ett tag:)
Så var d att fodra mina barn och grannbarnen.
Det borde va tyst i min lägenhet vid det här tidspunktet....men ICKE.
Dom är fortfarande vaken på trots av sen kväll i går och tidlig morgon i dag.
Har just prata med mamma och syrran på Skype,d där skyp funkar ju mycket bättre än videosamtal på msn.
Min mamma har tjatat på mig om att installera Skype i flera månader nu, nu driver hon skype terror med mig varje kväll.
I dag hotade jag med att stänga ned Skypen om hon fortsatte så här, vi får se om jag har lyckades sätta mig tillräcklig i respäkt hos min kära moder till att hon begränsar ringandet till annan var dag  istället.
Fast innan vi la på han hon konspirera med lillbruden att dom sku då visserligen Skypa varenda dag .....Det är igrund tur att jag tycker om min mamma. Hon har blivit så duktig på sina äldre dagar och har även gåt hän å skaffat sig humor hahahahahah. Nä jag skojar bara jag älskar min mamma:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar