fredag 7 januari 2011

Sjölmord på FB

Läser tidningen nu så här tidlig en fredags morgon.
Egentligen fattar jag inte att jag ens ids ta mig bryet, det er ju bara elende, och är d inte d så får man "nyttig" information om att lotto-kärringen ska hångla mere med sin man.....V-Ä-R-D-E-L-Ö-S-T.
Hur som hällst nu har jag då läst tidningen, och 3 artickler fastnade.
Vad får egentligen en man till att stycka upp 3 människor och gömma dom i ett trä, för att inbrottet gick snet?
Det är ljusår mellan att råna någon och mörda dom, partera liken och he dom i sopsäckar.
Jag fattar inte hur någon klarar av att dela upp en annan människa, undrar vilka tankar som har surrat i huvudet på mannen under tiden......vill jag egentligen veta??
Nästa är Pojken och flickan dom hittade i en radhuslägenhet.
Nu ska inte jag så där helt utan vidre lägga skulden över på föräldrerna, men...........hur kan en föräldre känna sitt eget barn så dårlig att dom inte ens misstänker att nu är d nåt på tok och hålla lite koll?
Jag antar det är lätt å sitta här i mitt än så länga hela glashus och kasta sten, men jag hoppas verkligen att om det nångång skulle bli aktuellt, att jag vill förstå om det är nåt alvarlig fatt med en av mina barns psyke.
Den sista articklen som fick mig och reagera var att av över 1000 vänner på FB var d ingen som reagerade på sjölmordsbrevet, vilket fick mig att fundera ville någon reagerat om jag skrev hejdå nu tar jag sjölvmord på FB?
Svaret jag kom fram till var att " ja på under 5 minuter skulle polisen och en handfull vänner slått inn dörren på min lägenhet".
men jag vet också att om jag skrivit nåtnting som "nu går jag å hänger mig" skulle ingen kommit.
Mina vänner är så van vid att jag klantar mig på ett eller annat sätt att jag ville förmodligen bara fått frågan om vad jag nu hade gjort.
Men tillbaka till tidningen....varför ber inte folk om professionell hjälp om dom har d så svårt att livet inte är värd att leva? Nu har vi alla problem, men som jag ser d är d i-landsproblem som går att lösa.
Jag är väl den sista som ska va kaksig nu å säga att folk bryr sig så lite om andra eftersom jag ligger på top 10 när d gäller att va kall, kynisk, sarkastisk och elak.
Hur som hällst jag är lite luddig i huvudet nu efter bara 2 timmar sömn sittande i soffani natt, därför att mina skit-grannar hade bokad upp hela dagen i går i tvättstugan. Enda som fanns kvar var hund-passet på natten å rena kläder måst man ha. Sova kan man göra en annan dag :) Ha en underbar dag och jag lovar att jag ska reagera om några på min FB-vänneliste hotar med sjölvmord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar