tisdag 8 februari 2011

13/30 17 år gammal bild

Ok ok jag vet jag är lite över ivrig nu men jag kan inte hjälpa för det. Jag har äntligen hittat mig en hobby å då kan jag inte låta bli, men jag lovar det här blir sista blogg inlägget för i dag.

13e bilden: Mig och någon klasskompis.

På ett sätt kan man kalla dom klasskompisar, även om skolan bara gick över
3 veckor. Vi var klasskompisar under en språkskola till Torquay sommaren 1994
och jag var 16 år vid det läget. Vi åkte buss och på väg hem stanna vi till i Paris
Där hade vi valet mellan Eurodisney och Sightseing..Barnslig som jag är blev det helt
klart Eurodisney. Det var 42 grader i skuggan hela den dagen, het till plötslig
hela himmeln blev revet i två av största blixten jag nånsin sett
sen började det spörägna. Jag och dom 3 andra tjejerna dansa i gatorna och studsa runt i
vattenpölerna, jag kommer ihåg att det var några Tyska turister som filma hela seansen.
Även om det är (gud hjälpe mig hur gammal man börjar bli) 17 år sen kommer jag ihåg vad tjejerna heter
Lene från trondhejm helt till vänster hon har jag faktiskt lyckades leta reda på här på FB och hon
finns på min vännelista. Sen är d Idun (som i ketchup) kommer inte ihåg vars hon kommer från, sen är det
mig och vi känner ju mig har ingen aning varför jag inte har skor på mig ....jag kommer inte ens ihåg vars mina skor är, helt till höger är det Sara om jag inte minns helt fel.
Det var iallafall 3 spännande veckor.

Ingångs biljetten har jag fortfarande kvar

4 kommentarer:

  1. Impad av att du fortfarande har ingångsbiljetten kvar! :)

    SvaraRadera
  2. jepp jag har rätt många biljetter kvar, från olika event....sen kan jag se på biljetten å kommer ihåg allt som hänte

    SvaraRadera
  3. Herremin.....så arti å se Lene:-) ble nesten litt sånn 15 år igjen jeg nå..Snakker om bar mage da gitt. Vi burde opprette en lukket fb gruppe for gjengen og utveksle bilder og historier. Vi hadde det jo unektelig veldig skøy på tur:-) Klem Lene F!!

    SvaraRadera
  4. Ja om man bare kunne finne alle igjen :) har leita i gamle bilda og brev og helt utrulig hva som kommer fram fra minnet da :)

    SvaraRadera