tisdag 22 februari 2011

Socialrespiratoren har varit död i hela natt

Klockan är nu kvart över 5 på morgonen...nädå inte är jag någon A människa som skurtar upp ur sängen med ett leende kl halv 5, tar några knäböj å tänker å vilken härlig dag, å går igång med dagens uppgifter. Jag har helt enkelt inte sovit alls i natt. Varför jag inte sovit?? Ingen jävla aning, det var bara helt omöjligt. klockan 2 gav jag upp. klockan 4 ångra jag igrunden det beslutet, fast då vågade jag inte lägga mig, för jag känner mig själv mycket väl och jag vet att inte ens en jordbävning skulle lyckas väcka mig i rätt tid.
Kaffe är lösningen på det meste : D...


Mig bloggande kl 5 på morgonen

Sen börjar ju humorn ta sig rätt rejält, å jag tänkte nu ska jag blogga om något samfunds aktuellt....
Men skärp mig, jag har problem med att fokusera, har sett alldeles för många youtube klipp, druckit gode mycket kaffe, har helt räva humor och ska väcka barnen om en timme nu.
Hur skulle jag ens ha förutsättning att klura ut nånting samfunds aktuellt att blogga om, när hela tidningsvärlden värkar meningslös just nu.Det som suger mest med att inte få sova en vanlig veckodag är att alla sover och det finns inte ens liv på socialrespiratoren.
Vilket får mig till att tänka på hur beroande många, däribland mig själv, är av socialrespiratoren.
Den mest använde meningen på världsbasis just nu  kan ju inte vara annat än " jo jag vet jag läste det på Facebook". Tänk förut innan FB. Då gick jag på besök till folk å drack kaffe och surra bort några timmar.
Nu gör jag nästan samma, förutan att jag sitter framför datorn å dricker kaffe å surrar med folk där istället.
Är det så konstig att genomsnitt vikten ökar på den västliga delen av befolkningen?Man gror ju fast framför datorn. Men för all del dom veckorna jag har barnen hemma vet jag inte hur jag skulle klarat mig utan FB efter läggdags, då kan man ju inte kila iväg nånstans. Just nu är jag mäst bara luddig i huvudet, och mår lite små dålig av all kaffet. Jag gissar på att det kommer bli en spännande dag i dag, det första jag ska göra när jag kommer på jobb i dag är att be på mina knä om jag snälla kan få ta mailen i dag. jag tror inte jag ska våga mig på samtal. Sen kl 10 blir d nog raka vägen till Prässbyrån å hamstra red bull, jag tror jag kommer sova vid 2100 i dag.



ett aldrig så litet ps:
Ser att det finns en reklam på FB om DHC Eyelash Tonic till 900 kr som gör ögonfransarna långa, å sen en bild på ett öga jag antar dom har använt det på. Möjlig det är en dum fråga det här men vem fan vill se ut som om man har rakad ögonfransarna av en hest å limmat på sig själv???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar