onsdag 9 februari 2011

Attackerad och nära mördat kl 6 i morgest

Jag vaknade av att jag blev attackerad kl 5 i 6 i morgest.
Sunniva låg i sängen med mig ville ha hon i närheten eftersom hon har rätt så hög feber.
Jag vet inte vad som hände jag kände bara en hemsk smärta i högerarmen.
Sunniva berättade att Filemon hade legat på hennes kudde, sen hade knäppskallen tagit satts å försökt hoppa upp på skiljeväggen som delar mitt och Magnus rum i två.
Skiljeväggen hållt så klart på att välta, Sunniva försöker hålla kvar den och klämmer fingret mellan två av leden i väggen. Katten får panik och försöker klösa fast sig i min arm som bara ligger där helt oskyldig på sängen och slappar. Sunniva gråt, katten jamade och jag svor. Jag vet inte vad jag ska göra åt det där djuret, han har blivit så knäpp på det senaste, som om han är senil i sista stadium och inte vet vem han är eller vad för regler som gills. Jag skulle inte få sova i natt för då satt han som en tupp på min sängavel å stirra in i väggen och jamade...sen såg han bara förvirrad på mig då jag frågade om han kunde va så extremt älskvärdig å oxidera.....
men ...AII kolla hur nära jag var att dö i morgest för att katten nästan kapade pulsådran...

2 kommentarer: