tisdag 1 februari 2011

" yo woman , make some coffe".....

rks Jag vaknade 1 timme innan klockan ringde i morse, 05:30 PLING så var jag klarvaken.
Då var det egentligen lite annat att göra än att stiga upp.
Jag tassa ut på köket och satte på kaffe bryggaren. Under tiden surra katten runt mina ben och ville ha mat.
Jag har påsen med torrfoder på översta hyllan i skafferiet, den är så högt uppe att jag med mina 167 cm måste stå på tå för att nå den.
Jag tog tag i botten av påsen utan att lägga märka till det och bara drog, vilket resulterade i att påsen kom felväg och jag lyckades hälla hela påsen i huvudet på mig själv och utöver hela köksgolvet.
Jasså tänkte jag ....ska vi ha en så här dag nu....
Eftersom jag var tidligt uppe i morgest hade jag gott om tid så jag promenerade långsamt mot jobbet, så langsamt att jag lyckades spendera 50 minuter på 6 km.
Nu är det så att om jag hotar med att promenera till jobbet, har jag kolleger som insisterar på att jag ska låta bli.
Jag blir så vansinnigt energisk av en morgon promenad och dampar dubbelt så mycket som vanlig, och blir generellt jobbigt att va med.
Var ute å rökte med en kollega då jag fick frågan om jag "för fan kunde stå still i 5 sekunder".
Nu får jag meddelande in på höger öre här" yo woman , make some coffe".....Jag är på alldeles för bra humör i dag till att störa mig på att någon muckar med mig.
I dag är inte dagen till att göra kaos med någon :) så nu sniker jag mig lydig ut i köket (där jag enligt någon hör hemma ) å gör lite kaffe åt mig själv och min kub-granne

2 kommentarer:

  1. Lurer på om blogging på jobb er oppsigelsesgrunn? ;) Nä, skoja ba!! Har gjort det själv nån gång faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. man har då raster och luncher vilket man disponerar exact som man vill heheheeh

    SvaraRadera