fredag 18 februari 2011

Blir Buzzat på jobbet i dag

Jag borde komma i guiness rekordbok. Jag tror ingen är så duktig som mig till att försova sig, men ändå hinna till jobbet i tid.
Vakna 0705 i morse (en och en halv timme för sent, sovmorgon :D), senaste möjliga buss jag kan ta för att hinna jobb går 0711. jag satte på sängkanten och funderade i 10 sekunder, sen började jag springa.
Jag fick inte ens panik den här gången, var mer som "nu igen...suck"
Jag fick kläderna halvägs på mig, stoppade resten i väskan å jogga till hållplatsen.
Jackan öppen, scarfen fladdrande efter, mössa och vantar i väskan. Ingen aning om vad för kläder jag egentligen hade på mig, smink fick jag skippa, håret är en helt annan femma, Sen glömte buss chaffisen att stanna på hålleplatsen, så jag fick springa fram å panisk peta på han, "oidå jag skulle kanske stannat, jag hoppas det går bra ändå "sa han. Jag bara skrek "he lugnt " efter han å kila iväg. Nu går jag rundt på jobbet å ser ut som ett troll, men Jag han bussen och kom i tid på jobbet.
På bussen upptäcker jag att jag glömt nyckel kortet och mina sigaretter hemma, jag hoppas jag kom i håg att låsa dören...nu kommer jag faktiskt ihåg att jag råkade riva ned några burkar på badrummet så det ligger strödd grejer over hela golvet, men d får jag städa när jag kommer hem för det han jag då inte i morgest.
Jag kom iallafall mig in på jobbet och sen blev det frukost i flytande form i dag.



Väderuppdatering:
Utomhus:  minus 34, men soligt och fint.
Innomhus: plus 18 men det blixtrar Andreas har en ny hobby,
                gnugga sig på filten sen komma å buzza mig.
                har sålångt blivit blixtrat 3 gånger i dag.
Toan:       plus 10 grader, urinvägsinflamationen kommer snikande på mig.

Annars är det en rätt så awesome dag.... Fredag.... Helg i dag.... Det ryktes att systemet kör helg rea igen. Ska å fynda i lunchen tänkte jag. När jag kommer hem i dag har jag en het dejt med badkaret...ingen ting i världen kommer få mig att skippa den daten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar