söndag 13 februari 2011

21/30 En person som alltid ställer upp för mig.

Hon är alltid där för mig. Hon är inte den som gullar med mig om hon tycker jag klantat mig på ett eller annat sätt eller om jag reagerar orimligt på nånting. Tycker hon jag är dum i huvudet kan jag va säker på att hon informerar mig om det.
Jag får ingen sympati alls här om jag gör nåt dumt..."skuld dig själv"...eller " mähn Lene då nu var du väl allt dum" är det jag då får höra. Men jag vet att när det gäller alvarliga saker där det verkligen inte är mitt fel så har jag alltid en axel att gråta på. Hon är ärlig med mig därför vet jag att jag kan lita på henne. hon säger inte det hon tror jag vill höra utan det hon faktiskt menar. tycker hon jag ser för jävlig ut kan jag va säker på att hon berättar det för mig, på det sättet vet jag att jag ser bra ut om hon säger det med.
Hon skulle aldrig hitta på att slänga i ansiktet på mig att hon har hjälpt mig eller köpt en present åt mig.
Hon bokförar inte hjälp, vilket ingen av oss gör. det finns balans i våran vänskap, som är baserad på att ge och ta på lika villkor. Har vi barnledig båda två.....betyder det intet mindre än öl och skit prat en hel kväll.   Tack gumman för att du dök upp utanför min dörr bara nån vecka efter jag flyttat för mig själv, du ska aldrig få ångra på det.

3 kommentarer:

  1. buuhuuuu, men din tant! nu sitter jag med tårar i ögonen

    SvaraRadera
  2. tant kan du vara själv....desutom förtjänar du det puss puss ;)

    SvaraRadera
  3. Åh det är så härligt med bästaste, bästaste vänner! :D

    SvaraRadera