onsdag 16 februari 2011

mähn typ dårrå altså han ba sen typ altså jag ba dårrå fatta

Jag tycker det är jätte rolig med karakters drag som folk har. Speciellt om dom säger samma ord om och om igen...ord som egentligen inte betyder speciellt mycket, men som används för att få en liten rast under tiden man tänker vad man ska säga, eller när man egentligen inte har nån svar eller nåt att säga allas.
En kompis till mig hållt på å störa livet av sig för att jag svarade annan var mening han sa med "är det så"....så är det svara han å kan du se till h....te å sluta säga det där det är störande.
vad då tyckte som jag, för själv lägger man inte märke till det.
Jag har kompisar som säger "vad heter det...?..." framför varje mening.... vet väl inte jag, om du själv inte vet vad det heter kan inte jag hjälpa dig..
Sen har vi dom som startar alla meningar med " grejen är den...." vilket är minst lika störande.
Men det värsta jag vet är dom som alltid...var enda gång dom ska svar ja på nåt drar dom andan å d låter typ ...ssjup... vad i hela friden är det för nåt....hur kan ett "ja" plötslig ha blivit till "ssjup".
Se för dig följande scenario ...Ola Svensson tar du Maja Karlsson som hos dig står till din äktemaka...Svar:....ssjup... hahaha jag skulle garva ihjäl mig. Jag hatar när folk gör så.
Sen finns det dom som är under 16 år. Det är nästan så jag pissar på mig av inestängt skratt då  och då jag sitter på bussen å det råkar sättta sig tonåringar i närheten av mig....( å ja jag är fullständig klar över att jag var exact likedan då jag var så gammal, det är bara så rolig att lyssna på )
en hel samtal kan låta så här:
mähn typ dårrå altså han ba sen typ altså jag ba dårrå fatta.....Det är rolig.
Jag skulle önska jag alltid hade småtjejer framför mig på bussen, det 'är ju underhåldande som tusan.
Jag vet jag har sagt att i min blogg har jag det rolig på min egen bekostning, men den här gången måst jag bara ta med andra också, å speciellt en på jobbet.
I finnland är "vad heter det" översatt till " tottanoinoin" jag räkna hur många gånger min kollega sa det under en telefon samtal. Jag tog sen snittet av 6 samtal. 3,24 gånger per minut sa han tottanoinin
Det finns ju förtiellva olika fraser och ord som folk går rundt å säger över och över och över igen.
Utmaning från mig.....vad för ord eller mening använder du? (oi som du kommer störa dig på det när du först upptäcker det)
Sen har man olika rörelser eller kall det gärna "ticks" man gör utan att tänka över det.
Jag gnager på knoken på tummen, sen snurrar jag på mitt hår,har jag en penna sitter jag å trycker på den så spetsen går in och ut gärna i takt med musiken å jag gör säkert mycket mer som jag inte vet om själv ens.
Min dotter äter på sitt eget hår, jag vet folk som hela tiden puttar på sina glasögon eller slänger på luggen eller som alltid måste sitta å darra med en fot, eller harkar sig.
Tänk över hur du beter dig under en dag å se om du hittar dina egenheter du inte ens visste du hade.(oi som du kommer störa dig på dig själv när du först upptäcker det)

1 kommentar:

  1. Haha klockrent! Jag säger nog (tyvärr) asså och typ rätt ofta jag med....

    SvaraRadera