fredag 11 februari 2011

Banan-glass gjort på endast frusna bananer

Eftersom jag varit hemma med Sunniva en vecka nu pga sjukdom hos oss båda har det blivit en del Bolibompa. I morgest såg jag på Philofix att hon gjorde glass på endast frusen banan. Så här ser det ut...


Ser riktigt smarrigt ut visst och har samma konsistens som mjuk glass. Så satte vi oss jag och 4 ungar och skulle äta kvällsfika.
Sunniva tyckte det var yuck. Elin sa det var rätt ok och åt lite. Faline och Magnus tyckte det var jättegott och käka i sig hela skålen, jag....tyckte det smaka skit...aaa fy f-n det var jätteäckligt. konsistensen var bra men det var nån bitter smak som av gröna bananer typ . jag fattade inte hur dom kunde äta i sig geggan dom två minsta. men det är jätte konstigt med dom där barnen. en gillar plättar men inte ugnspannkaka ööhhh du vet om att det är samma grej typ gjort på precis samma ingredienser men nä tycker inte om. En äter inte köttbullar, men älskar köttfärssås. den andra hatar köttfärssås men älskar tomat soppa. Det är ju bara olika varianter av samma grej...
Men jag förstår skillnaden, banan är ju gott ....men glass gjort på endast frusen banan smakar apa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar