onsdag 23 februari 2011

252 delat på 6 och kossor i badkaret

Efter en riktig kass dag i går med 41 timmar vaken, hoppades jag på en bättre dag i dag. 7 timmar sömn blev det natt till i dag, men jag känner att jag fortfarande är trött, å hjärnan är utslagit av alldeles för mycket tankeverksamhet. Ringde min dotter på väg från jobbet å frågade om dom hade börjat gå från fritte, mjodå dom var redan hemma å hade varit det ett tag.....neeejjjj shit, vad har it dom hunnit hitta på och kommer hitta på innan jag hinner hem tänkte jag då....... Inte vet jag men jag hittade iallafall en snedsynt kossa med simglasögon i mitt badkar när jag kom hem och kaffet nästan klar.... det värsta är att jag är inte det minsta chockerad eller ens överraskad.


Barnen hade önskat fisk till middag ...igen tänkte jag inte fisk nu igen... sen skulle läxorna göras å eftersom jag inte är istand till att tänka en sammansatt tanke nu för tiden hade jag stora problem med delningen. inte en chans att jag skulle lyckades dela 252 med 6.... jag försökte verkligen men det var som värsta matematiska formeln som inte lät sig lösa.....så jag fuskade....
Jag tänkte jag skulle ta igen gårdagen då jag var världens sämsta mamma, det enda jag orkade i går var å göra middag, se över i halv sömnen att sunniva hade gjort sina läxor rätt och läsa saga åt dom innan dom la sig. Annars var det dålig ställt här i huset. I dag har vi umgåtts massor som vi alltid gör och som plåster för gårdagen gjorde vi kladdkaka.




Sunniva ville att vi skulle duka på med hennes mikroskopiska porslin service som har varit min mammas och som säkert är 50 år gammalt, så vi gjorde det.




Nu har jag fått barnen i säng. Efter jag hade läst åt Magnus hade han funderingar om vars småbrödre kommer från, så nu har han fått sin allra första sexual undervisning sen ville han veta vad en cell egentligen är.....det var mycket svårare att förklara så han skulle förstå. Nu sitter jag å lyssnar på Godsmack å funderar....dagens lärdom. även om man vet sanningen mycket väl från förut, svider det konstig nog när man får höra om den. Till ex man vet man ser helt för jävlig ut en dag, man är fullständig klar över fakta, varför känns det mycket värre om någon informerar dig om det....jag menar man visste det ju redan så man blir ju som inte överraskad. Fick iallafall några underbara timmar med mina barn i dag, jag har riktig asgarva. Samtalen under middagen var helt osannolik.

Magnus: RAAAAP
Jag: hörru så där gör man inte
Sunniva: Vadå du gör ju d mamma
Jag : nääh jag har aldrig rapat vid matbordet.
Sunniva: du är en ful häxa som snart har 10 meter lång näsa.
(sunniva gör hitler hälsning och skriker HITLER)
Jag: du så där får du inte göra, vet du att hitler mördat flera millioner judar båda barn, kvinnor och men
Sunniva: Jasså jag trodde det var Michael Jacson, för på Youtube finns en video...blablabla

Jag har aldrig ett tråkigt sekund när jag är med barnen herregud som dom lever om å jag älskar det.
min underbart vackra och smarta dotter
och collaste bästa pojken i världen han satt idag å spela bilspel å jag hörde från vardagsrummet "bam bam bam bam ...mohahahahaah...mamma mamma kom å kolla jag har vunnig så många gånger att min bil har blivit en jättebil alla som andra är pyttesmå"
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar