måndag 7 februari 2011

Dags att uppskatta smågrejer igen + bild 02/30

Nu har jag varit så grinig och arg i hela dag så nu är det dags att ta sig i samman och faktiskt uppskatta små ljuspunkter i vardagen. Tänk att några få ord kan förstöra mitt dårliga humör bara så där. Då och då räcker det med ett mysigt meddelande på MSN sen är det hejdå till häng läppen. Så kom jag ihåg i dag hur mycket jag faktiskt uppskattar att 50 öringen är borta för alltid. Var på Ica å handlade middag i lunchen så jag skulle slippa det efter jag hämtat barnen. Jag hade sikta in mig på kassan. 5 meter framför mig ser jag en gammal gammal tant med stadig kurs mot samma kassa jag hade tänkt ta..... jag möjligen var lite ofin men jag speeda upp och lyckades passera henne ungefär 3 meter innan några av oss han fram. I kön stod redan en pensionär gubbe å betala sin mat med en-kroner...jaja tack och lov att 50 ören är borta annars hade det tagit dubbelt så lång tid..... Tillbaka till jobb får man serverat kaffe för en gång skuld, det kanske kan bero på att jag var nog så svart i ögonen i hela dag och förmodligen såg ut som att jag skulle hoppa på första stackaren som våga säga ett sned ord till mig. Vilket jag skulder på att jag upptäckte i dag att jag är ju inte alls tvilling utan oxen. Oxen är inte lätt retat men trampar man för hårt...då jävlar... Jag är då iallafall ingen kossa.
Sen kommer jag äntligen till skolan å hämtar min son som säger att jag är bäst i världen, vilket får mig till att känna mig inte fullt så värdelös. Tack och lov för denna underbara ungen, som just bråkar med grann tjejen på vardagsrummet. Egentligen borde jag kanske gå å kolla vad som står på, men för en gångs skuld ska jag låta dom reda ut det själv. Nu väntar jag bara på att lill-bruden ska komma hem från kompis.
Under tiden tänker jag fullföra nr 2 på listan En bild på mig själv vilket jag tog med web kameraen precis innan jag åkte på tjejfest i lördag




1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.

2 kommentarer: