lördag 12 februari 2011

Mitt enda önska

Nu kanske folk förväntar sig att jag ska önska att mina barn får det bra och lyckas i livet, å klart jag önskar det , det gör jag alltid. men jag ska komma med ett mycket egoistisk önska just nu


Om jag skulle få ett enda önska uppfylld just nu, vet jag exakt vad jag skulle önska mig.
En brasa...
Låter knäppt visst, men...
Jag är trött på att sitta inne efter en veckas sjukdom, som inte verkar gje sig.
Jag är trött på kylan, snön och ensamheten januari och februari bjuder på.
Jag vill ut i skogen på sommaren, eller långt till fjälls.
Jag vill hitta ett bortglömd lite vatten och elda upp en brasa.
Jag vill sova under öppen himmel och strunta i att det ens finns en världen utanför.
Jag vill vakna om morgonen och hoppa rakt i vattnet lika naken som jag kom in i denna värld.
Jag vill dricka kaffe gjort på brasan och äta en kremerad korv.
Jag vill ha pyttelitet frihet från alla krav och måsten.
Jag vill kunde va mig själv och va odelad glad bara för en kort stund.

Jag vet jag har önskan som ingen kan uppfylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar