måndag 14 februari 2011

Valentine eller vanlig dag?


Jepp nu fick man ett feber återfall i går eftermiddag efter mina små busfrön var hämtat, kanske inte så smart att försöka ta en liten prommis i kylan. Har leget vaken mesta delen av natten å svettas, mår dok bättre nu så i morgon blir det jobb. Trodde aldrig jag skulle säga det här men jag längtar till jobbet.
Vid närmare eftertanke är jag kanske inte helt frisk ännu, inte i huvudet iallafall som det låter.
I dag är det typ valentine dagen för många, för mig....tja en helt vanlig dag. Ser många skriver på FB "sätt det här på din status om du får köpa dina egna jävla blommor i år"...ja än sen då....Jag har så långt aldrig ens sett spår av en blom 14 februari, varför skulle i år vara annorlunda?
Jag kanske låter bitter, men det är bara för att jag är det också.
Nä jag ska sluta skämta, om man inte kan visa den man är ihop med att man älskar dom jämt sprid ut över hela året är det kanske inte värd att ha ett förhållande.
Å nu menar jag inte "askungen-rosa måln-hig flying-blommor-prinsesse dröm- kärlek" varenda dag i året.
Den illusionen har jag tappat för längesen.
Jag tänker mer på en kram, ett puss,  eller att man gör nåt för den andra...inget stort, utan små vardagsliga grejer som visar att man bryr sig, eller "fan vad du ser snygg ut i dag bruden :)" och sen lite you know what.
Jag tänker inte be någon ha en bra valentine dag i dag, för så långt existerar inte ens den dagen för mig, men jag kan sträcka mig så långt till att säga ha en bra vanlig dag alla, å i dag kan jag vara så osedvanlig vänlig att det gills även dom jag inte tycker så mycket om eller helt enkelt avskyr. puss puss på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar