torsdag 17 februari 2011

jag är en sago prinsessa


I morgest jag vaknade hade jag världens huvudvärk. Såg mig i speigeln på toa och tänkte "men oi vad du ser ut som en sago prinsessa i dag"
Svullen och blå runt ögonen av för litet sömn och huvudvärk, gråblek i huden, torrt och flisi hår som bara hänger där, riktig lång i ansiktet och smal i ögonen.
Tog ett tag innan jag lyckades fokusera. Nu 6 timmar, 2 alvedon och iallafall 6 stora mugger kaffe senare har jag iallafall blivit av med huvudvärken.håret är prydlig i en svans och smink är ett genialt påhitt.
Ser fortfarande inte ut som nån sago prinsessa, men nu är det då iallafall hyfsad.
Jag kom inte hem före kl 8 i går kväll, så kissen hade fått va ensam hemma i 13 timmar.
Han hade tydligen haft ont i magen så hela kattlådan var skitit full, sen hade han försökt grava över där inne.
Jag vet inte helt hur han har lyckades med det men jag misstänker att han har spunnit där inne för det var kattsand över hela toan, sen har han på nåt konstig vis även lyckas dra med sig det här ut i hallen också. En grej är då säkert, efter 3 timmar på unionens årsmöte, sen middag, var jag allt annat än sugen på att skura lägenheten. Jag tänkte så här, nu är jag så mätt att jag nästan kräks,sen hade jag militärens termo underkläder på under mjukis kläderna, här ska det svettas.
Så jag vek upp armarna å satte igång. jag var inte klar med alla måsten före klockan var halv 12 i gårkväll å då var det bara att ducha och lägga sig.
Kanske inte så konstig att man såg ut som nånting katten hade dragit med sig in.
Hade egentligen tänkt göra nåt med mitt skräckliga utseende i dag, men tror jag hellre tar en filt och en kaffe, sätter mig i soffan med hög musik å¨örorna å gömmer mig för världen ett tag. Då kan jag sitta där själv å se skräcklig ut. jag vet katten kommer inte bry sig nämnvärdig.
så länge jag kliar han bakom öret lite då och då, skiter han fullständigt i hur jag ser ut å jag tänker fölga hans goda exempel.
I morgon hoppas jag iallafall att Murphy har tagit sin lag och avlidit en gång för alla, för nu är jag fan trött på dårliga nyheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar